תאטרון- קיד עם עתיד יוצרים מציאות בטוחה
תאטרון- קיד עם עתיד יוצרים מציאות בטוחה
סיפור הפרויקט
מולייר אמר ״התיאטרון אינו עשוי כדי להיראות״ וזהו בדיוק המשפט שמתאר את הפרויקט הבא שלנו – פרויקט התיאטרון שלנו שהחל בשנת 2017 ומקדש כבר כמעט 6 שנים את מטרת העל והיא חיזוק הקשר האישי של בני הנוער עם סביבתם החברתית, תוך חיבורם לשורשים האישיים החיוביים של התא המשפחתי.
התלמידים, תלמידי כיתות ה׳-ו׳ מכלל בתי הספר באשקלון, מגיעים פעם בשבוע לשעה וחצי של פעילות חווייתית, לומדים את עקרונות המשחק וזוכים להתנסות בחוויות השונות ובמצבים מדומים שמקנים להם את הכלים להתמודדות במצבי לחץ, העלאת הדימוי העצמי ובנוסף, מקנים להם ערכים של מורשת, אחריות ומחברים אותם לאידיאליים בחברה הישראלית.
מלבד כל אלו, שינוי שגרה ופריקת מתחים ומעבר להכל בשיא התהליך מעלים התלמידים מופע מקצועי בפני כלל תלמידי שכבת ו באשקלון. בהצגה הם מדמים סיטואציות מחיי היום יום איתם הם מתמודדים ומציגים דרכי פתרון. אין אחד בקהל שלא מזדהה ואף עין לא נשארת יבשה.
"התיאטרון אינו עשוי אלא כדי להיראות"
מולייר
מהו הפרויקט
לפרויקט נבחרים ילדים משכבת ה'-ו' מכל בתי הספר בעיר אשקלון, התלמידים מתנסים בחוויות שונות ומצבים מדומים ורוכשים ידע ע"פ אופי המשחק.
מטרת העל בפרויקט היא חיזוק הקשר האישי של בני הנוער עם סביבתם החברתית תוך חיבורם לשורשים האישיים החיוביים של התא המשפחתי.
כמו כן שילובם בתרבות הישראלית וחינוך לערכים: מורשת, אחריות , התמודדות במצבי לחץ ,העלאת הדימוי העצמי ,ערכים ואידיאליים בחברה הישראלית.
בשיא התהליך העלאת מופע מקצועי בפני קהל.
יעדי הפרוייקט
1.השתתפות פעילה של נוער בסיכון בתחום החברתי לצמצום האלימות והשחתת רכוש.
2. שיפור הישגים לימודיים.
3.התנסות חוויתית בתחום התיאטרון שבשיאה העלאת הפקה.
4.שינוי שיגרה בפריקת מתחים ולחצים בחיי היום יום.
5.פתרון לדילמות הקיימות בתוך החברה הישראלית.
תאריך התחלת פעילות
2017
גילאים
גילאי 11 עד 12
כמות משתתפים
90 תלמידים
כמה בתי ספר משתתפים
6
ערכי\מטרות הפרויקט
שיפור מיומנויות למידה- זיכרון, סוגי חשיבה יצירתיים, שינון טקסטים , כתיבה יצירתית ועוד..
פיתוח סובלנות , הקשבה הדדית וחיזוק התקשורת המילולית .
תרגילי הרפיה למניעה וצמצום לחצים נפשיים.
שילוב הנוער בפעילויות שונות לקידום היישוב.
הקנית ביטחון עצמי , פיתוח כישרונות צעירים , חשיבה יצירתית ועוד…
ניצול שעות הפנאי לשעשוע והנאה בתהליך לימודי מובנה.
הפרויקט כולל
התלמידים מגיעים פעם בשבוע לשעה וחצי של פעילות חוויתית, לומדים את עקרונות המשחקים ומנתחים סיטואציות חברתיות מחיי היום יום של הילדים.
הנושאים בהם עוסקים הם: חרם, שיימינג, הטרדות ברשת ועוד… בסיום התהליך מעלים הילדים מופע בו הם מציגים דרכי התמודדות עם אותן סיטואציות עליהן עבדו במהלך השנה. המופע מוצג לכלל ילדי אשקלון בכיתות ה-ו.